25 października 2013

Zupa pomidorowa z ziemniakami i ryżem



   Pomidorowa z ryżem i ziemniakami a na dodatek ugotowana na żeberkach to nasza
propozycja na obiad.

Żeberka możemy wcześniej zapeklować, ale nie musimy.
Jednak peklowane nadają zupie zupełnie innego smaku.

Kilka żeberek delikatnie posypujemy solą peklową i pokrojonym drobno czosnkiem.
Pozostawiamy na ok. 2 godziny.

Torebkę ryżu gotujemy osobno.
Ziemniaki i marchewkę kroimy w kostkę.


   Do garnka wlewamy 2,5 litra wody.
Wkładamy opłukane żeberka.
Dodajemy 3 listki laurowe, kilka ziaren ziela angielskiego, opaloną cebulkę
i sól do smaku.

Kiedy żeberka są miękkie, dodajemy ziemniaki i marchewkę.
Gotujemy do miękkości i wsypujemy ryż.


   Słoiczek koncentratu pomidorowego mieszamy z 200 ml słodkiej śmietanki.
Dolewamy do tego trochę naszej zupy, mieszamy i wszystko wlewamy do garnka.
Zagotowujemy, dosmaczamy, dodajemy pokrojona natkę pietruszki i gotowa zupa
pachnie w całym domu.


Smacznego!






3 komentarze:

  1. Zrobiłam wczoraj zupkę, wyszła bardzo dobra zupełnie inna w smaku niż ta którą robiłam do tej pory. Miałam tylko ciut za tłuste żeberka, bo nie było innych a ja się uparłam że muszę ją zrobić już natychmiast i nie będę czekała do jutra:)) Pozdrawiam. Edyta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Droga Edytko,
    Twój zapał pozytywnie nas zaskakuje.
    Nawet nie wiesz jak się cieszymy
    z Twoich kulinarnych sukcesów.
    Wiemy też, że takie podejście gwarantuje powodzenie nie tylko
    w kuchni, ale również
    w domu i w życiu.
    Pozdrawiamy serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się sposób na pomidorową. Nie przepadam za typowym rosołem, ale z ziemniakami to jest to, co tygrysy lubią najbardziej.!

    OdpowiedzUsuń