poniedziałek, 28 lipca 2014

Nalewka śliwkowa



   Sezon śliwkowy w pełni. Warto przygotować mocną nalewkę śliwkową.
W zimie i nie tylko, z pewnością będzie smakować.

Składniki:

-1/2 kg pozbawionych pestek śliwek
-1/2 l spirytusu 95%
-200 ml wody
-20 dkg cukru

   Do spirytusu dolewamy 100 ml wody i zalewamy ułożone w słoju śliwki,
 pokrojone wcześniej na połówki.

Odstawiamy na 6 tygodni.


   W tym czasie nalewka nabierze smaku i koloru.


   Po 6 tygodniach zlewamy alkohol a śliwki zasypujemy cukrem i odstawiamy do czasu
rozpuszczenia cukru.
   Syrop cukrowy zlewamy, śliwki płuczemy 100 mililitrami wody i powstały płyn łączymy 
razem z alkoholem i syropem cukrowym.
Wszystko mieszamy i przelewamy do butelek.
Odstawiamy na ok. 2 tygodnie i gotowe.



                                                         Na zdrowie!

12 komentarzy:

  1. Jaki przystojniak:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przystojna nalewka :)Ciekawa jestem smaku tej naleweczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a co tam kupiłem litr spirytusu i kilogram śliwek

    OdpowiedzUsuń
  4. Naleweczka nastawiona i oczywiście podwójna porcja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja nastawiłem podwójną porcję ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz tylko trochę cierpliwości i...można delektować się smakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja niestety nie wytrzymałam ;) i to co nie zmieściło sie do butelek wypiłam :D jest pyszna!!! Aż boje sie jak bedzie smakowała za dwa tyg :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niebo w gębie raj na ziemi

    OdpowiedzUsuń
  9. A dodaje ktoś może laske wanilii? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam nalewki :) A buteleczka jest zabójcza :)

    OdpowiedzUsuń