28 lipca 2014

Nalewka śliwkowa



   Sezon śliwkowy w pełni. Warto przygotować mocną nalewkę śliwkową.
W zimie i nie tylko, z pewnością będzie smakować.

Składniki:

-1/2 kg pozbawionych pestek śliwek
-1/2 l spirytusu 95%
-200 ml wody
-20 dkg cukru

   Do spirytusu dolewamy 100 ml wody i zalewamy ułożone w słoju śliwki,
 pokrojone wcześniej na połówki.

Odstawiamy na 6 tygodni w ciemne miejsce.


   W tym czasie nalewka nabierze smaku i koloru.


   Po 6 tygodniach zlewamy alkohol a śliwki zasypujemy cukrem i odstawiamy
w słoneczne miejsce do czasu rozpuszczenia cukru.

   Syrop cukrowy zlewamy, śliwki płuczemy 100 mililitrami wody i powstały płyn łączymy 
razem z alkoholem i syropem cukrowym.

Wszystko mieszamy i przelewamy do butelek.

Odstawiamy na ok. 2 tygodnie i gotowe.

Przechowujemy w ciemnym miejscu.



                                                         Na zdrowie!

28 komentarzy:

  1. Jaki przystojniak:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przystojna nalewka :)Ciekawa jestem smaku tej naleweczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a co tam kupiłem litr spirytusu i kilogram śliwek

    OdpowiedzUsuń
  4. Naleweczka nastawiona i oczywiście podwójna porcja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja nastawiłem podwójną porcję ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz tylko trochę cierpliwości i...można delektować się smakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja niestety nie wytrzymałam ;) i to co nie zmieściło sie do butelek wypiłam :D jest pyszna!!! Aż boje sie jak bedzie smakowała za dwa tyg :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😀😀😀😀😀👍🏻

      Usuń
    2. Nalewka cieszy się ogromnym powodzeniem. Być może to próbowanie tych nie mieszczących się resztek tak działa😉😂

      Usuń
  8. Niebo w gębie raj na ziemi

    OdpowiedzUsuń
  9. A dodaje ktoś może laske wanilii? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam nalewki :) A buteleczka jest zabójcza :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odstawić w ciemne czy naslonecznione miejsce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga.
      Przepis został doprecyzowany.
      Pozdrawiamy.

      Usuń
  12. Naleweczka nastawiona. Kusi mnie żeby dodać cynamon, pytanie tylko ile i w którym momencie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze,że nigdy nie dodawaliśmy cynamonu. Myślę,że można dodać niewielki kawałek(chodzi w końcu tylko o cynamonowy akcent) na tydzień przed rozlewaniem. Pozdrawiamy i życzymy smacznej degustacji:)

      Usuń
  13. Ja dodaję 5 szt goździków i 1/2 łaski wanilii

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy ktoś wie dlaczego w przepisie jest podane 200ml wody a do spirytusu dodaje się tylko 100ml ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugie 100 ml wody znajduje się w dalszej części przepisu.

      Usuń
  15. Robię co roku, tym razem z litra spirytusu 👍 wychodzi super.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super!po co się rozdrabniać:))

    OdpowiedzUsuń
  17. O! jasny gwint! zapomniałem że nastawiłem śliweczki w spirytusie, to już 9 tygodni. Chyba nie straci na wartości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wręcz przeciwnie,nabierze i mocy i aromatu🙂
      Na zdrowie🙂

      Usuń