17 stycznia 2014

Babka tęczowa




   Puszysta, delikatna a na dodatek kolorowa ucierana babka.

Składniki:
-6 jajek
-szklanka cukru
-szklanka mąki oraz dodatkowo jedna duża łyżka
-czerwony kisiel w proszku
-cukier wanilinowy
-łyżka kakao
-łyżka suchego maku ( najlepiej mielonego)
-2 łyżki oleju
-1,5 łyżeczki proszku do pieczenia


   Oddzielamy żółtka od białek.
Białka ubijamy na sztywna pianę.
Dodajemy cukier i cukier wanilinowy i miksujemy do rozpuszczenia cukru.
Dodajemy olej oraz przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i miksujemy.
Powstałe ciasto dzielimy na 4 części.


   Do pierwszej części dodajemy żółtka i łyżkę mąki i miksujemy.


   Do drugiej dodajemy kisiel w proszku i miksujemy.


   Do trzeciej suchy mak i mieszamy łyżką.
Do czwartej przesiane kakao i też mieszamy łyżką.


   Na dno natłuszczonej formy babkowej z kominem wylewamy pierwsze ciasto.


Następnie wykładamy kleksy ciasta z kakao.


   Teraz ciasto z kisielem


a na końcu ciasto z makiem.


   Powstała ciekawa, kolorowa mozaika.


   Formę z ciastem wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C
i pieczemy 20 minut a następnie zmniejszamy temperaturę do 160 st. C i pieczemy
kolejne 20 minut.
Ciasto sprawdzamy drewnianym patyczkiem.
Gdy jest suchy ciasto jest gotowe.


   Wyjmujemy z formy, studzimy i gotowe.


   Każdy odkrojony kawałek będzie kolorystycznie inny.


Smacznego!













7 komentarzy:

  1. Prześliczna , znam taką babkę pod nazwą tulipan , ale jej jeszcze nie piekłam , wygląda pysznie , muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piekłam taką babkę,u mnie pod nazwą tulipan, jest pyszna, ale mam tak fatalne zdjęcie, że jej nie wstawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszny i cudowny efekt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto z dzieciństwa z mamą jak byłam mała często robiłyśmy a dzisiaj ja z córką zrobiłam jest pyszne i tyle wspomnień 💞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Wspomnienia mają większą moc kiedy coś co nam sprawiało radość, robimy już ze swoimi dziećmi 🙂

      Usuń