22 kwietnia 2014

Sałatka jarzynowa



   Istnieje wiele wersji sałatki jarzynowej.
Oto jeden z nich:

   Składniki ( ilość dobieramy w zależności od tego, ile potrzebujemy sałatki ), np.:
-2 marchewki
-5 ziemniaków
-kawałek selera
-1 pietruszka
-5 jajek

Powyższe składniki gotujemy
a dodatkowo:

-kawałek pora
-7 ogórków konserwowych
-puszka groszku konserwowego
-4 łyżki majonezu
-sól, pieprz


      Wszystkie warzywa i jajka kroimy w kostkę.
Groszek i pokrojone ogórki konserwowe wymagają odsączenia.


   Dodajemy majonez , przyprawiamy do smaku i mieszamy.


   Prosta i smaczna sałatka jest gotowa.


Smacznego!



4 komentarze:

  1. Ja, osoba która nie lubi sałatek od dzieciństwa, a już na pewno nie z gotowanych warzyw zalanych majonezem, nagle zapragnęłam zjeść taką sałatkę... Ot dziwoląg! Na Maminku przepisy zawsze się sprawdzają, więc właśnie tu postanowiłam coś wyszukać, bo tu zawsze tak po domowemu, tak po swojemu, prosto, smacznie, bez cudaczenia... Przepis na pierwszy rzut oka super, po swojemu wywaliłem pietruszkę i kawałek selera... Ble... Ale żeby nie było, że tylko wyrzucam, postanowiłam zastąpić je kukurydza z puszki. Wymieszalam, odstawiłam do lodówki żeby się wszystko przegryzło, i wiecie co? Ja to jadłam na kolację, śniadanie, obiad, tylko do deseru sobie nie nałożyłam, ale nie szkodzi, znowu będzie na kolację:) wow! Wow! Wow!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy za fantastyczny komentarz.
      Sałatka jarzynowa nam zawsze będzie się kojarzyła ze świętami Bożego Narodzenia.
      Była zupełnie inna. Lata temu nie było groszku a tym bardziej kukurydzy. Bazę stanowiła ugotowana drobna biala fasola. Do tego gotowane ziemniaki i marchewka. Surowe jabłko i cebula,ogórek kiszony. Majonez oczywiście domowy,ucierany starannie żeby nie wyszły krupy.
      Sałatka najlepiej smakowała z klopsem Babci Zosi a do tego obowiązkowo ćwikła z chrzanem(specjalność Dziadka Piotrusia).
      To były czasy....dzięki Tobie trochę powspominaliśmy:)

      Usuń
  2. Zazdroscilam i zrobilam i ja! ogorek kiszony, bo konserwowych w tym roku nie robilam, kukurydza, bo groszku tez brak, a do tego gotwanay pasternak. Fig juz nie dawalam 😅 reszta wedlug przepisu. wyszlo pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna wersja salatki wyszła:)
    Te figi to byłoby ciekawe doświadczenie smakowe. Może warto spróbować:))

    OdpowiedzUsuń