05 listopada 2013

Kotlety rybne



   Z ryby zrobiono filety a my z filetów zrobimy ryby.

Musimy kupić taką ilość filetów, aby po rozmrożeniu i odsączeniu pozostało ok. 0,5 kg ryby.

Z naszych doświadczeń wynika, że aby to uzyskać należy kupić przynajmniej
1 kg filetów mrożonych.

Do tego potrzebujemy:

-2 cebule
-2 czerstwe bułki
-1 jajko
-bułkę tartą
-pieprz ziołowy
-sól
-olej


   Cebulę kroimy w grube krążki i szklimy na patelni na oleju.
Zdejmujemy cebulę a olej zostawiamy do smażenia kotletów.

Rybę, namoczoną i odciśniętą bułkę oraz cebulę mielimy w maszynce.


   Do zmielonej masy dodajemy jajko, pieprz ziołowy i sól do smaku.

Wyrabiamy i stopniowo dosypujemy tartą bułkę, aby uzyskać masę,
 z której można formować kotlety.


   Uformowane, niezbyt grube kotlety panierujemy w bułce tartej i smażymy z obu stron
na rozgrzanym oleju, kilka razy obracając.
W zasadzie kotlety są już gotowe, ale my sobie jeszcze pofantazjujemy
 i ubierzemy nasze rybki w łuski.


   Rozbijamy 2 jajka, dodajemy troszkę soli, delikatu i przyprawę do ryb.

Wsypujemy do tego trochę płatków kukurydzianych, mieszamy i nakładamy na kotlety.

Obracamy.

Powtarzamy czynność i już ryby maja łuski.


Jeszcze ogon z cebuli i oko z marchewki i krzyżówka piranii z karpiem królewskim jak żywa.
Do tego ziemniaczki i surówka z czerwonej kapusty.
Mniam, mniam...


Smacznego!





7 komentarzy:

  1. To jest strzał w dziesiątkę! Ale rybka z rybki!!!! I te piękne ozdoby! Jestem pod wrażeniem! Z

    OdpowiedzUsuń
  2. Kotleciki bardzo dobre, tylko łuska rybia mi nie wyszła, ale ja już wiem dlaczego. Przygotowałam jajka z płatkami za wcześnie i po prostu rozmokły, dałam takie na wierzch ale wyszła taka jakaś mamałyga:)) Ale smaku to nie umniejszyło, a następnym razem zrobię w ostatniej chwili. Pozdrawiam serdecznie. Edyta:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Droga Edytko
    Uwielbiamy Twoje komentarze.
    Nie ukrywamy,że czekamy,
    jaką potrawę przygotujesz
    i co napiszesz:)
    Bardzo cenne są też Twoje uwagi. Dziękujemy i gorąco pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny, domowy obiad i jeszcze w dodatku z fantazją!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rybki są pyszne, a kotletów nigdy nie robiłam.. nie wiem czemu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne kotleciki,coś dla mnie.....mniam :)

    OdpowiedzUsuń