01 października 2014

Andruty z masą kakaową



   Kolejne wspomnienie z dzieciństwa.
Przepis bardzo prosty w wykonaniu a ile uciechy... :)

   Składniki:

-wafle tortowe
-szklanka cukru
-1/2 szklanki mleka
-20 dkg masła
-25 dkg mleka w proszku
-3 czubate łyżki kakao
-aromat


   Mleko, cukier, masło, kakao i aromat zagotowujemy w garnku.


   Zdejmujemy z ognia, dosypujemy całość mleka w proszku i bardzo szybko mieszamy.


    Gorącą masą smarujemy wafla, nakładamy następny, smarujemy itd.
Ostatni wafel jest oczywiście bez masy.


    Obciążamy deską oraz np. pojemnikiem z cukrem  i odstawiamy do wystudzenia.


   Kroimy w dowolne kształty i gotowe.
Kiedyś dodatkiem do takich wafelków była oczywiście oranżada :)


Smacznego!





14 komentarzy:

  1. Smak dzieciństwa :) Zawsze czekałam na największy kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie tak to było... i jeszcze resztki masy z garnka wyskrobane do ostatniego okruszka:)Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, uwielbiałam takie pyszne wafelki, teraz mam na nie ochotę, muszę zrobić niedługo:)

    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsze! O 2 nad ranem, po dłuugiej podróży wyciągneliśmy z walizki i wcinamy! Tylko oranżady brak ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielka szkoda,że nie mogliśmy spakować oranżady ale zawsze możemy ją dosłać:)jaki smak?

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę pyszne andruciki, zrobiłam na weekend żeby było coś słodkiego do kawki. Robi się je błyskawicznie a smakują wybornie. Pozdrawiam cieplutko. Edyta:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawda, że najszybsze słodkości do kawy?Pozdrawiamy ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubimy takie andruty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale bym zjadła! Dobrze, że mam w domu wafle, chyba zaraz zrobię! Dzięki za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności,uwielbiam andruty. Te z czekoladą są moimi ulubionymi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam.Dobre są naprawdę. Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem pierwsza z takim komentarzem... ale to naprawdę smak dzieciństwa :) Super

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak u babci i standardowo - smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń