21 stycznia 2014

Amoniaczki



   Amoniaczki to kruche ciasteczka z tradycją i według starej receptury.

Składniki:

-4 szklanki mąki pszennej
-3/4 szklanki cukru pudru
-1/2 szklanki kwaśnej śmietany
-3 jajka
-1/2 kostki masła lub margaryny
-aromat śmietankowy
-2 płaskie łyżeczki amoniaku spożywczego


   Do mąki dodajemy cukier puder, masło, 2 całe jajka i 1 żółtko, aromat oraz śmietanę
wymieszaną z amoniakiem. Zagniatamy ciasto.
Owijamy w folię spożywczą i wkładamy na 20 minut do zamrażalnika.


   Ciastka możemy zrobić w różnych wersjach, np. wykrawane foremkami lub tak, ja my-
przez maszynkę ( inaczej, niż dawniej-wtedy do maszynek były odpowiednie nakładki do ciastek ).
   My nasze ciasto przepuszczamy przez maszynkę z drobnym sitkiem.
Powstały pasek makaroników układamy na desce posypanej mąką.


   Nożem zanurzonym wcześniej w mące kroimy ciasteczka.


   Ciasteczka układamy na blaszce z papierem do pieczenia.
Blaszkę umieszczamy w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 st. C na 20 minut.


   Po upieczeniu ciasteczka są rumiane i piękne.


Uwaga: nie należy się przejmować zapachem amoniaku, który wypełni kuchnię w trakcie pieczenia-bardzo szybko zniknie i nie będzie po nim śladu ale to właśnie amoniak nadaje ciasteczkom tę niepowtarzalną kruchość.




Smacznego!









9 komentarzy:

  1. Zrobiłam amoniaczki w zeszłym tygodniu, napisałam chyba ze trzy komentarze i nieumiejętnie wysłałam, bo nie zauważyłam że trzeba potwierdzić że "nie jestem automatem" :)) wcześniej tego nie pisałam ... e tam:). Amoniaczki jak dla mnie pyszne, do kawki czy mleczka super. Też zrobiłam przez maszynkę, fajny patent. Pozdrawiam. Edyta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Edytko
    nie wiemy dlaczego trzeba wpisywać cyferki.
    Nie ustawialiśmy takiej opcji, ale jest i nie mamy na to wpływu.
    Najważniejsze,że amoniaczki smakują.
    Pozdrawiamy cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają jak by były nadziane, takie pulchniutkie są :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Maminka ja taką wkładkę kupiłam w sklepie -Wszystko od 5 zł -bodaj 8 zł płaciłam .Pozdrawiam ciasteczka pyszne dziękuję. 😘

    OdpowiedzUsuń