17 lipca 2020

Ciasteczka orzechowo - owsiane



Bardzo delikatne, idealne do kawy.

    Składniki:

-15 dkg orzechów włoskich
-20 dkg masła
-25 dkg mąki pszennej
-10 dkg mąki owsianej
-10 dkg cukru pudru
-2 żółtka


Orzechy mielimy lub rozdrabniamy.


Mąki, cukier puder i orzechy mieszamy.

Dodajemy masło o temperaturze pokojowej.

Całość skruszamy w palcach.


Dodajemy żółtka i zagniatamy ciasto.



Z ciasta formujemy kulki, układamy na blaszce z papierem
do pieczenia, spłaszczamy i możemy zrobić wzorek
patyczkiem lub widelcem.

Wstawiamy do lodówki na ok. godzinę.


Pieczemy w temperaturze 160 st. C
przez ok.20 - 25 minut.


Upieczone pozostawiamy na blaszce do wystudzenia.


Smacznego!


37 komentarzy:

  1. I po co ja do Ciebie wchodziłam Kochana ;-) będę musiała upiec te ciasteczka, bo tak się do mnie uśmiechają słoneczka. Udanego weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasteczka od kiedy je wymyśliłam upiekłam kilka razy.
      Teraz kolej na Ciebie😉
      Podpowiem, że orzechy nie muszą być utarte na pył.Większe kawałki w ciastkach są nawet potrzebne.
      Powodzenia i smacznego:)
      Pozdrawiam cieolutko:)

      Usuń
  2. Na pewno muszą być bardzo smaczne te ciasteczka 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie domowe ciasteczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciastka owsiane <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe ciasteczka :) Częstuję się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Częstuje się kilkoma ciasteczkami, dzięki...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasteczka wyglądają pysznie, chętnie schrupałabym kilka do porannej kawy :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością wypiłabym z Tobą te kawę :) zapraszam na ciasteczka.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. What delicious cookies, they look so light and tasty! xo

    OdpowiedzUsuń
  9. Przede wszystkim bardzo dziękuję za miłą wizytę u mnie na blogu :). Wpadam z rewizytą i już wiem, że zostanę :)) Tyle wspaniałych przepisów, mniam!! A ciasteczka wyglądają super! Uwielbiam owsiane, ale z orzechami jeszcze nie piekłam :). Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo nam miło:) dziękujemy za odwiedziny i pozdrawiamy cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. To co najbardziej kocham to zapach prażonych lub pieczonych orzechów w kuchni i ich smak oczywiście również. Takie ciasteczka to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo udane ciasteczka, idealne na podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedy skończy się lato i upały,w kuchni zrobi się chłodniej,zajmę się wypiekami.Trochę "chciejstwa" mam do realizacji,a teraz są ciasteczka z orzechami.Ale póki co, szaleję na działce i zbieram to,co się udało wyhodować.
    Przepis na"orzechówki"bardzo mi pasuje-prosty i super do kawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz jest okazja żeby spędzać czas na działce i trzeba z tego korzystać. Zimą wyrównasz zaległości :)
      Pozdrawiamy:)

      Usuń
  14. muszę je zrobić:D pysznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nalewkę nastawiłaś? :)

      Usuń
    2. nalewkę mam od koleżanki z pracy:) Kawową:D będzie na podróż poślubną xd

      Usuń
    3. Taka koleżanka to skarb:)
      Dokąd wybieracie się w podróż poślubną?

      Usuń
    4. Super!
      Życzymy pięknej uroczystości weselnej i wielu cudownych wrażeń. Wszystkiego co najlepsze!

      Usuń
  15. Kiedyś robiłam ciasteczka owsiane, ale wyglądały zupełnie inaczej. Te mają cudny kształt :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale bym się napiła z Tobą kawy, Maminku! Nawet ciastka bym zjadła, chociaż wciąż nie wrócił mi smak na słodycze. Czasem piekę H&C owsiane ciasteczka, ale są całkiem inne, takie płaskie. Te wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajne byłoby takie nasze spotkanie przy kawie:) już sobie wyobrażam te pogaduchy:)

      Usuń
  17. pyszne są takie ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  18. Domowe ciacha są najlepsze:-))) Twoje wyglądają pysznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Hola!!
    Acostumbro comer galletas con el te; cafe o mate; estas se ven ricas; las voy a preparar en estos dias para probar el sabor con avena. Cuando las prepare subo una foto.
    Son ingredientes facil de conseguir.
    Con tu permiso me quedo para seguit tus recetas.
    Un beso!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Zostań jak najdłużej. Jesteś mile widzianym gościem:)
      Napisz czy smakują Ci ciasteczka z mojego przepisu.
      Pozdrawiam. Miłego dzionka:)

      Usuń
  20. Idealne do zabrania na wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat prawda😊ciasteczka zabieramy ze sobą kiedy jedziemy na urlop. Jedno do kawy to idealny deser:)
      Dziękujemy, że nas odwiedziłaś i pozdrawiamy cieplutko 😊

      Usuń
  21. Must be delicious...
    I like oatmeal cookies.
    Have a great day
    Regards

    OdpowiedzUsuń
  22. I love oatmeal cookies and peanut cookies.
    It must be delicious..
    Have a great day..

    OdpowiedzUsuń