30 stycznia 2016

Kurczak peklowany, pieczony w rękawie



Soczysty i kruchy kurczak upieczony w całości
w rękawie.

   Składniki:

-duży kurczak (powyżej 2 kg)
-solanka :
   15 dkg soli
   łyżeczka cukru
   3 posiekane ząbki czosnku
   kilka listków laurowych
   po kilka ziaren pieprzu, ziela angielskiego i kolendry (stłuc)
   3 l zimnej wody
-słodka papryka
-olej


Składniki solanki dokładnie mieszamy i wkładamy do niej kurczaka.
Pozostawiamy na noc lub kilkanaście godzin.


Wyjmujemy z solanki, płuczemy zimną wodą i osuszamy.
Delikatnie nacieramy olejem i posypujemy słodką papryką.
Związujemy, aby nie rozleciał się podczas pieczenia.


Wkładamy do rękawa do pieczenia,
zawiązujemy końcówki a rękaw nakłuwamy w kilku miejscach.

Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C
na 2 godziny.


Pół godziny przed upływem czasu rozcinamy rękaw 
i ponownie wstawiamy do piekarnika.



Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Smakowity kurczaczek. Maminku, nie uwierzysz, ale ja tylko parę razy w życiu ptaka w całości piekłam. I taki piękny widok to dla mnie nie jest codziennością. U mnie w domu albo pałki, albo skrzydełka lądują w piekarniku. Pyszny obiadek :)
    I ta surówka na ostatnim zdjęciu. Sama rozkosz :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło:) - tak zwracają się do mnie tylko moje córki:)
      Agnieszko - to najprostszy do upieczenia kurczak i naprawdę smakuje wyjątkowo, ale tego nie da się opisać na blogu. Nie można go źle przyprawić, bo solanka gwarantuje właściwy smak.Nie jest wysuszony, bo piecze się w rękawie. Kurczak super i piekarnik czysty:)
      Surówka najprostsza na świecie: sałata lodowa, papryka, ogórek, pomidor, szczypior, odrobina oleju i warzywko do smaku:)
      Pozdrawiamy:)

      Usuń
  2. smakowicie wygląda ten kurczaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczak wygląda przepysznie i soczyście :) Nigdy jeszcze takiego sama nie robiłam, chyba muszę kiedyś spróbować.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki kurczaczek świetnie prezentuje się na stole ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczaka z solanki nigdy nie jadłam, więc pora nadrobić zaległości i zakasać rękawy. Wiem, że warto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to niespodzianka:) nie jadłaś jeszcze takiego kurczaka? :)
      Jest naprawdę pyszny i warto spróbować. Zakasuj te rękawy i do dzieła:)
      Buziaki gorące:)

      Usuń
  6. Takiego kurczaka bym zjadła. Pyszności

    OdpowiedzUsuń