26 lipca 2015

Knedle z morelami i żurawiną



Owoce nęcą, kuszą, owoców pełne stragany
i za to lubimy lato.
Urzekły nas morele z rumianym licem.
Natychmiast powstał pomysł na knedle z morelami w roli głównej.


   Składniki:

-1 kg ugotowanych ziemniaków
-12-15 małych moreli
-2,5 szklanki mąki pszennej
-2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
-2 jajka
-1/3 kostki masła
-4-5 łyżek bułki tartej
-solidna garść suszonej żurawiny
-2 łyżki płynnego miodu
-sól, olej


Żurawinę kroimy na mniejsze kawałki i mieszamy z miodem.
Morele myjemy, osuszamy i nacinamy, aby usunąć pestki.


Lekko przestudzone ziemniaki zgniatamy gnieciuchem lub w prasce.


Dodajemy 1,5 szklanki mąki, mąkę ziemniaczaną,
jajka i wstępnie zagniatamy ciasto.
Stopniowo dosypujemy pozostałą mąkę pszenni zagniatamy ciasto.



Z ciasta formujemy wałek.


Dzielimy na części.


Kawałki ciasta spłaszczamy, 
układamy na nich morele wypełnione żurawiną,
i zawijamy ciasto formując kulkę.



Wodę lekko solimy, dodajemy odrobinę oleju i zagotowujemy.
Do wrzątku wrzucamy knedle i kiedy wypłyną,
zmniejszamy do minimum ogień i gotujemy
pod przykryciem ok. 10 minut.


W tym czasie na patelni roztapiamy masło, dodajemy bułkę tartą
 i delikatnie podsmażamy.


Ugotowane knedle polewamy masłem z bułką tartą.
Możemy udekorować pozostałą żurawiną.


Smacznego!








13 komentarzy:

  1. Ojoj ale bym zjadła takie pyszne knedle, powiem ci szczerze, że wielki ich nie jadłam. Z chęcią bym się wprosiła na taki obiadek. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Knedle są pycha! A z morelami to musi być istna rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Knedli wyszło całkiem sporo i są naprawdę przesmaczne:)
    Zapraszamy serdecznie na morelową ucztę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, pyszne knedelki :) Takiego mi smaka narobiłaś, że pewnie niebawem i u mnie będą knedle na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie przedstawiony tok wykonania,w dodatku apetyczne niesamowicie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetycznie wyglądają, a ja tak lubię knedle z owocami. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, musiały smakować rewelacyjnie! :) My też ostatnio zajadamy się morelami. Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie jadłam takich knedelków, pysznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe jak smakują knedle :P Jeszcze nie jadłyśmy a tym bardziej z morelami :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Knedli z morelami nigdy nie jadłam, pyszne musiały być :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kusisz tymi knedlami, oj kusisz;) też zakupiłam morele, ale już połowę zjadłam;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo kuszący obiadek że chyba będe musiała zrobić

    OdpowiedzUsuń