14 lipca 2015

Miętówka



Obiecana wcześniej nalewka miętowa.

   Składniki:

-ok. 50 listków mięty ogrodowej
-20 dkg cukru
-200 ml spirytusu
-250 ml czystej wódki
-70 ml przegotowanej zimnej wody



Liście należy delikatnie porwać na mniejsze kawałki.
Wrzucamy je do słoja, zasypujemy cukrem i wlewamy wódkę i spirytus.
Potrząsamy słojem , aby wszystko wymieszać
i odstawiamy w ciemne miejsce na 3 dni.
Od czasu do czasu potrząsamy słojem.


Po trzech dniach odcedzamy wszystko przez gazę, 
dolewamy wodę, mieszamy i przelewamy do butelek.

Odstawiamy na co najmniej 4 tygodnie.
Po tym czasie nalewka będzie gotowa.



Celinko i Zdzisiu - bardzo dziękujemy!

Na zdrowie!

10 komentarzy:

  1. Domowa nalewka jest super. Miętówki jeszcze nie robiłam i czas nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Takiej nigdy nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto spróbować:)
    No i jeszcze jedna drobna uwaga - jeśli ktoś preferuje nalewki słodkie, powinien dodać o 10 dkg cukru więcej:)
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam jeszcze okazji takiej spróbować, a już nie mówię o zrobieniu ;) Ale chętnie bym skosztowała, więc może kiedyś się skuszę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyjeżdżaj - zapraszamy:) no i buteleczki trzeba pomalować:)
    Pozdrawiamy cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kiedyś zrobiłam i ..... wylałam,przestraszylam się ciemnego koloru. Ale strata, zaraz zrobię nastepną, świeża mięta czeka na mnie w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. SUPER mit juź zerwana problem z wòdkà jutro kupuję i robię a Maminka gdy zamiast cukru dodam miodu z mniszka to co ty na to? Ja myślę że pasuje 😊Pozdrawiam.Dziękuję za przepis.👍👏👍🌷💕

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie próbowaliśmy z miodem ale wiemy, że dodanie miodu nalewce nie zaszkodzi.
    Próbuj i napisz nam jak wyszła miętóweczka,
    Pozdrawiamy cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już zrobiłam drugi raz jest rewelacyjna juź nie wspominając jaka pyszna i pachnąca. Dziękuję serdecznie pozdrawiam.🌷 👍😙

    OdpowiedzUsuń