03 kwietnia 2016

Placki z młodych ziemniaków



Zima nie była zła,
ale wszyscy chyba czekają na wiosnę.
My witamy ją smakiem młodych ziemniaków
w chrupiących placuszkach.

   Składniki:

-ok. 1,5 kg wczesnych ziemniaków
-1 cebula
-2 jajka
-3-4 łyżki mąki pszennej
-pieprz ziołowy
-sól
-czosnek niedźwiedzi
-olej do smażenia


Ziemniaki i cebulę obieramy i ścieramy na tarce lub w maszynce.


Dodajemy jajka, mąkę, pieprz, czosnek niedźwiedzi, sól do smaku
i dokładnie mieszamy.


Na patelnię z rozgrzanym olejem nakładamy porcje ciasta 
i smażymy do zrumienienia z obu stron.



Odsączamy na ręczniku papierowym i gotowe.

Możemy podać z wiosenną surówką
z sałaty, rzodkiewki, szczypiorku i jogurtu.


Smacznego!




9 komentarzy:

  1. Ja dosłownie poczułam ich zapach. Placuszki z młodych ziemniaków uwielbiam. Jak ja ich dawno nie jadłam. Podoba mi się dodatek czosnku niedźwiedziego. Pyszniutkie. Jak dobrze, że wiosna przed nami. Tyle smaków powróci na nasze stoły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jedno z moich ulubionych dań, często robię :) pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super takie placuszki, a z wiosny cieszę się jak najbardziej! :)
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ bym zjadła takich ziemniaczków,,z koperkiem,,:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja poproszę o taką jedną porcję jak na zdjęciu, uwielbiam placuszki ziemniaczane :):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka, ale mam teraz apetyt na takie placuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chcemy placki ziemniaczane ale na słodko :D Ale mamy teraz smaka :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Do tego dodałabym jeszcze śmietankę i lepszego jedzonka nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie też rozdrabnia się ziemniaki w blenderze typu pojemnik z nożykami . Wtedy robota idzie w mig.Przepis OK.

    OdpowiedzUsuń