01 października 2023

Gofry z makiem

 


Gofry z makiem to ulubione gofry naszej najmłodszej wnuczki Felicity.
Postanowiliśmy spróbować i są naprawdę dobre.

       Składniki:

   -24 dkg mąki 405
   -2 dkg cukru
   -400 ml mleka
   -7 dkg masła
   -3 jajka
   -szczypta soli
   -płaska łyżeczka proszku do pieczenia
   -4 łyżki suchego maku
   -wanilia


Roztapiamy masło.
Oddzielamy żółtka od białek.
Do żółtek dodajemy cukier i wanilię,


następnie mleko, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia
i miksujemy.


Dodajemy masło i miksujemy.


Odstawiamy na 10-15 minut.


Ubijamy białka ze szczyptą soli na niezbyt sztywną pianę.


Do ciasta dodajemy mak i pianę.


Mieszamy.



Ciasto do gofrownicy możemy nalewać chochlą,
ale zdecydowanie łatwiej jest przelać je do dzbanka
i nalewać dzbankiem.



W zależności od rodzaju gofrownicy
piec 5-7 minut.


Dodatki według uznania.



Smacznego!

















41 komentarzy:

  1. Aż nabrałam ochoty na gofry :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonały pomysł na słodką przekąskę. Nie mam gofrownicy, ale nabrałam ochotę, aby ją mieć :) Wsunęłabym takiego gofra bez zastanowienia i obojętnie z jakim dodatkiem. Uściski, Maminku... zostaw mi jednego takiego gofra na jutrzejsze drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko
      My Tobie te gofry upieczemy na świeżo bo wtedy są najlepsze,takie pachnące i chrupiące mniaaamm:)
      A gofrownicę polecam bo to szybki sposób na przygotowanie sobie czegoś słodkiego.
      Pozdrawiam cieplutko🧡

      Usuń
  3. Wyglądają bardzo apetycznie. Gofry to dobra alternatywa na dosyć szybki, smaczny deser. Robimy też gofry wytrawne z różnymi dodatkami ale nie wiedziałam, że można również z makiem. Muszę wypróbować. Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo🙂
      No właśnie i my pierwszy raz dodaliśmy mak. Córka robi takie gofry wnuczce i nam to podpowiedziała. Smakują super!
      Jedliśmy już różne, nawet ziemniaczane,wszystkie są bardzo dobre. Warto eksperymentować:)
      Pozdrawiam cieplutko 🧡

      Usuń
  4. O ja cudo! Uwielbiam wszystko z dodatkiem maku gofry nigdy nie przyszły mi do głowy na pewno wypróbuję przepis ♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny:)
      Myślę, że gofry będą Tobie smakowały.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Jest Maminek! (drugie miano: "Babcinek" jak widać :-*). Nasza wnuczka jest za mała, aby nabrać ochoty na tę pyszność po obejrzeniu smakowitych zdjęć, ale Dziadek zobaczył i obiecał naprawic gofrownicę :-DD. Buźki od Babci Marzyni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzyniu bardzo podoba mi się ten "babcinek" :)
      A dziadek niech się bierze za naprawę bo te wnuczki naprawdę szybko rosną a wtedy gofrownica będzie jak znalazł:)
      Pozdrawiam Babcię Marzynię i Rodzinkę.
      Wszystkiego dobrego🧡

      Usuń
    2. Oj, szybko rosną, to prawda :-) Jeszcze wczoraj były "gibki" , a dzisiaj już prawilnie zrobiły się "grzybki'. Trochę szkoda, bo te "gibki" były takie słodkie...

      Usuń
    3. O tak! To jest taki słodki etap kiedy dzieciaczki operują własnym "słownikiem" a my się od nich uczymy:)
      Wiesz co to jest cencencug?

      Usuń
  6. Pysznie! Mój mąż uwielbia gofry. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Akurat gofry nie są trudne do zrobienia a mąż będzie zadowolony:)

      Usuń
  7. Wow! Doskonały pomysł na gofry, chociaż jeszcze z makiem nie jadłam ani nie robiłam gofrów. A gofry nadmiernie uwielbiam! P.s. wnusia ma przepiękne imię 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:)
      Jeśli lubisz gofry to te na pewno będą Tobie smakowały.
      Dziś dowiedziałam się, że wnusia te gofry jeszcze udoskonaliła i posypuje je dodatkowo cynamonem:) musimy spróbować przy następnym pieczeniu.
      Pozdrawiam cieplutko🧡

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy pomysł na gofry :) w takich chwilach żałuję, że nie mam gofrownicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez gofrownicy robisz inne cudowne słodkości::)
      Oglądam je a Ciebie podziwiam za pomysły.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Dawno nie jadłam gofrów. Dobry pomysł z didatkiem maku

    OdpowiedzUsuń
  10. O ja, z makiem?! To chyba będą i moje ulubione <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Też nabrała ochoty na takie goferki. Bo z makiem jeszcze nie jedliśmy a bardzo goferki lubimy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo warto spróbować w tym wydaniu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Mak i cynamon obowiązkowo! Pozdrowienia dla babcinka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już w najbliższą niedzielę:)
      Będzie i mak i cynamon:)
      Pozdrawiamy cieplutko 🧡🧡

      Usuń
  13. O proszę, szczerze to takiego połączenia nie widziałam jeszcze :) Bardzo ciekawy pomysł z tym makiem!

    OdpowiedzUsuń
  14. Gofrów z makiem jeszcze nie jadłam! Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja! Wyglądają pysznie 🧡🧡
    Narobiłaś mi smaku 😁

    OdpowiedzUsuń
  16. Maminku, wydęb od Córci ten przepis na cukiniowe ciasto z kremem cytrynowym, bom się rozochociła na warzywne ciasta. Cukinia (spaślaki, ale BĘDĘ DRĄŻYĆ :-D) jest jeszcze u Ciotki, zresztą w Lidlu można kupić bio.

    OdpowiedzUsuń
  17. takie gofry to bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaskoczona jestem dodatkiem maku do gofrów, kreatywnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam zaskoczona ale mam taką zasadę, że nie oceniam zanim nie spróbuję:)
      Spróbowałam i efekt pozytywnie mnie zaskoczył:)

      Usuń
  19. Wyglądają super, chociaż nigdy nie jadłam wersji z makiem.

    OdpowiedzUsuń