28 sierpnia 2015

Maminkowe ogórki konserwowe



Podobno przygotowywanie przetworów na zimę uspokaja,
wycisza i relaksuje.
Postanowiliśmy to sprawdzić i faktycznie tak jest
a widok pełnej spiżarni daje satysfakcję.
Mieliśmy już ogórki w różnych wersjach, ale nie mieliśmy wersji
podstawowej, czyli ogórków konserwowych.

   Składniki:

-na ok.5 kg ogórków:

Zalewa:
-15 szklanek wody
-2,5 szklanki octu 10%
-25 czubatych łyżek cukru
-5 łyżek soli


Do każdego słoika:
-kilka ziaren ziela angielskiego i pieprzu
-szczypta gorczycy
-liść laurowy
-ząbek czosnku
-koszyczek kopru
-kilka plasterków marchewki


Ogórki myjemy i obcinamy końcówki.
Układamy ciasno w słoikach.
Zalewamy zagotowaną zalewą i zakręcamy.

Pasteryzujemy maksymalnie 7 minut i gotowe.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Kto nie lubi takich ogórków? :D Super :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie to takie najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w tym roku nie robiłam, ale mam odłożone kilka słoiczków u mamy :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepszy przepis pod słońcem :D testowane przez ostanie 20+ lat ;)) No i nareszcie nie muszę dzwonić w nocy na konsulatcje;)

    OdpowiedzUsuń
  5. uroczo wyglądają marchewkowe gwiazdki;) a ogóreczki uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogórki konserwowe, moje ulubione :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie ogórki. Też robię w zalewie słodko - kwaśnej.
    A te marchewki to znak rozpoznawczy Twoich przetworów :)
    Urocze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteśmy pod wrażeniem, że zwracasz uwagę na szczególiki:)
    Marchewki bardzo podobały się dzieciakom.One urosły ale marchewki zostały:)

    OdpowiedzUsuń