07 stycznia 2024

Filet z piersi kurczaka w cieście

 


Nasza propozycja na soczysty filet z piersi kurczaka.

     Składniki:

   -filet z piersi kurczaka
   -1 jajko
   -mleko
   -mąka
   -sól
   -pieprz ziołowy
   -cząber
   -szczypiorek
   -kawałek czerwonej papryki
   -olej


Filet kroimy na płaty i delikatnie rozbijamy.
 Przyprawiamy z obu stron solą, pieprzem ziołowym i cząbrem.


Roztrzepujemy jajko.
Dodajemy ok. 100 ml mleka.
Stopniowo dodajemy mąkę, aż uzyskamy ciasto
trochę gęstsze, niż na naleśniki.
Dodajemy łyżkę oleju, sól, pieprz ziołowy, cząber,
szczypiorek i pokrojoną drobno paprykę.
Mieszamy.


Płaty fileta moczymy w cieście, układamy na patelni,
na każdy płat dolewamy jeszcze ciasto,
obracamy i dolewamy ciasto.

Smażymy na złoty kolor.




Smacznego!








47 komentarzy:

  1. Mniam mniam. Pozdrawiam. I wszystkiego dobrego w nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi super, wygląda pięknie, a jak smakuje dowiem się w weekend, bo zamierzać wykorzystać Twój przepis :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kurczaka w takiej wersji smakowej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ to pysznie wygląda! I jak pięknie podane! 😍
    W mojej kuchni dominuje drób i zawsze szukam nowych inspiracji :)
    Zapisuję i koniecznie przygotuję :)
    Pozdrawiam serdecznie 😘 Dobrego tygodnia! 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu😘
      U nas też drób w przewadze, a że panierka z tartej bułki nam nie pasuje,to to ciasto jest świetną alternatywą. Mięsko pozostaje soczyste a nawet samo ciasto naprawdę dobrze smakuje:)
      Pozdrawiam cieplutko 😘❤️

      Usuń
  5. Jako zadeklarowany wielbiciel kurczaka wypróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, kochana, przypomniałaś mi tym przepisem, że już kiedyś robiłam takie kotleciki w cieście. Pewnie ciasto było trochę inne, ale chętnie wypróbuję to Twoje, bo z papryką jeszcze nie robiłam. Całusy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko
      Ja też próbowałam różne wersje ciasta i nie wszystkie były takie jak bym chciała. To póki co najbardziej nam odpowiada. Nie ma go za dużo i dobrze smakuje nawet bez mięska:)
      Próbuj:)
      Buziaki😘❤️

      Usuń
  7. Mniam! Pyszna propozycja! Mnie zawsze jakieś grube to ciasto wychodzi, następnym razem wypróbuję Wasz pomysł. Serdecznie pozdrawiam z mroźnego Poznania 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj:)może to ciasto do filetów sprawdzi się też u Ciebie. Nie będzie grube na pewno:)
      U nas też prawdziwa zima. Biało i mroźno tak jak powinno być o tej porze roku:)
      Pozdrawiam cieplutko 😘

      Usuń
  8. Super to wyglada, panierka mnie intryguje, zdecydowanie cos do wyprobowania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maja
      Nic do stracenia a dużo do zyskania:)
      Próbuj i daj znać jak smakowało 🥰

      Usuń
  9. Ależ to wygląda smakowicie. Z pewnością to wypróbuję, bo to coś dla nas. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Maminek znowu nadaje! tzn.: gotuje!!!
    Po obejrzeniu niezwykle apetycznego pierwszego zdjęcia nie wiedziałam, jak Mania zrobiła taką bajerancką panierkę. Alem przeczytała 2 razy ze zrozumieniem (jak to nauczyciel, musi 2 razy :-DD) i pojęłam: DOLEWANIE!
    Buziaki :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam nadaje:) raptem dwa przepisy i pewnie znów się zawiesi:)
      Ubawiliśmy się serdecznie z panierki " na dolewanie" ale metoda bardzo trafnie zdefiniowana:) Cała Marzynia😘
      Pozdrawiam cieplutko 🤗

      Usuń
  11. Brzmi apetycznie :) Muszę przyznać, że uwielbiam wszystkie potrawy z kurczaka :) Zwłaszcza z fileta :) Przepis rewelacja, mega inspirujący. Całe danie prezentuje się ślicznie, okazale, sycąco- coś dla takiego głodomora jak ja, który lubi dobrze zjeść i ceni sobie piękne dania cieszące wzrok :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te wszystkie miłe słowa 😘
      U nas też kurczak w różnych wersjach i to bardzo często.
      Wybieramy jednak kurczaka zagrodowego. Zdecydowanie smakuje najlepiej :)
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  12. Bardzo ciekawy przepis! Zapisuję sobie i wypróbuję w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zauroczył mnie jego kolor. Dziękuję za przepis, na pewno skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmm...ale to pysznie wygląda :) Niestety ale przez problemy z żołądkiem nie mogę jeść smażonych rzeczy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak jest, że trzeba wybrać to co nam nie szkodzi a nie to co nas kusi. Zdrowia życzę:)

      Usuń
  15. Hej Maminku, super przepis. Normalnie aż mi ślinka pociekła. Musiało super smakować. Bardzo lubię takie przepisy. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny przepis :). Robiłam kiedyś płaty drobiowe w cieście naleśnikowym, ale nie wpadłam na pomysł dodania warzyw. Przy najbliższej okazji wypróbuję Twój przepis. Myślę też, że tarta marchewka też by mogła się tam pojawić - ja dorzucam marchewkę gdzie się da :). Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu
      Ciasto bardzo uniwersalne i można z nim naprawdę pokombinować jeśli chodzi o dodatki:)
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  17. Bardzo pyszny pomysł na obiad 🙂

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł na obiad :) receptur na kurczaka nigdy za wiele :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. U mamy czasem jadłam, sama jakoś nigdy nie robiłam, ale aż nabrałam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń