02 lutego 2020

Maminkowy barszcz ukraiński



Różne są wersje barszczu ukraińskiego.

My podamy tę, którą gotowała nam Mama Zosia.

Troszkę zmodyfikowana, ale z zachowanym smakiem.

    Składniki:

-15 dkg ugotowanej wcześniej  białej fasoli
-2 czerwone buraki
-2 ziemniaki
-kawałek białej kapusty
-marchew
-3 ząbki czosnku
-30 dkg mielonego mięsa
-kilka suszonych śliwek, jabłek, gruszek
-sól, pieprz ziołowy, czosnek granulowany i oregano do mięsa
-3 l bulionu warzywnego
-kilka liści laurowych, ziele angielskie, sól


Do bulionu warzywnego wrzucamy suszone owoce,
liście laurowe, ziele angielskie i ząbki czosnku.
 Gotujemy na małym ognie ok. 40 minut.
Marchew i ziemniaki kroimy w kostkę.


W tym czasie kapustę kroimy na kawałki.



Buraczki ścieramy na grubych oczkach.


Odławiamy suszone owoce, czosnek, liście laurowe
i ziele angielskie.

Owoce kroimy i dodajemy do bulionu.

Dodajemy fasolę, ziemniaki, marchew, buraki.
Gotujemy ok.20 minut.

Przyprawiamy mięso solą, pieprzem, czosnkiem i oregano.
Formujemy z mięsa małe kuleczki i dorzucamy do garnka.

Dodajemy kapustę.


Gotujemy ok. 15 minut.
Doprawiamy do smaku i gotowe.

Możemy dodać strugany chrzan.


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. A ja tym razem napiszę trochę inaczej, barszcz nie jest moją ulubioną zupą, ale zdjęcia które zrobiliście to mistrzostwo świata! piękny talerzyk z kwiatem który idealnie komponuje się kolorystycznie! Prawdziwym hitem jest uśmiechnięta tarka z wyszczerzonymi zębami, rozprawiająca się z burakami xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś niesamowita😁widzisz to czego nikt inny ani nie widzi ani nawet się nie domyśli. Prawdziwa dusza artysty😁dzięki 😘

      Usuń
  2. Bogata wersja barszczu-suszone owoce,kuleczki z mięsa-to pachnie przez ekran!Zapewne kolejny przepis do wykorzystania w mojej skromnej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego barszczu jeszcze nigdy nie jadłam.
    O jejku, jakie to skarby macie w swojej kuchni. No,no.
    Fajnie,że podrzucacie takie oryginalne przepisy.
    Pozdrawiam
    elizka seniorka

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochany Maminku, żyję, jeno mnie wzięło na stare lata na studiowanie i MAM SESJĘ!!!
    Całuję serdecznie - Marzynia
    P.S. Nigdy nie gotowałam barszczu na suszonych owocach, a przecież w końcu mam kuchnię nim pachnącą :-D To dopiero musi być cudowny zapach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ufff... od razu lepiej. Jesteś i to nas cieszy😁Sesja minie i będzie więcej czasu. Pozdrawiamy cieplutko😘

      Usuń